• Kwalitatief Nederlands design
  • Energiezuinig & duurzaam
  • Eenvoudig & flexibel
  • 5 jaar garantie
Meer info

Service

Veelgestelde vragen

Help

Een onderdeel van mijn buitenverlichting mist of is defect, wat moet ik doen?

Bepaalde onderdelen zijn los leverbaar via onze dealers. Wanneer zij dit niet op voorraad hebben kunnen zij dit bij ons bestellen. Mocht het niet gaan om een onderdeel dat eenvoudig te vervangen is, geldt de garantie- en reparatieregeling

Er zit roest op mijn RVS buitenlamp, wat nu?

Hoe roestbestendig Roestvast Staal (RVS) ook is, vuilafzettingen, meststoffen of zouten kunnen toch roest veroorzaken. Met onze simpele onderhoudstips los je dit probleem op.

Hoe kan ik aanspraak maken op de garantie?

Informatie hierover vind je op de pagina garantie & reparaties. We adviseren je in ieder geval altijd je aankoop te registreren zodat je snel geholpen kunt worden, mocht dit nodig zijn.

Ik heb per ongeluk de kabel doorgestoken, wat moet ik doen?

Wanneer de koperkern van de kabel is doorgestoken, kun je de kabel het beste helemaal doorknippen. Afhankelijk van de situatie kun je of de twee stukken kabel weer met elkaar verbinden door een kabelverbinder (CC-2) te gebruiken of een extra stuk kabel ertussen plaatsen met behulp van twee kabelverbinders. Hoe je dit doet zie je in deze video. Bekijk altijd wel hoeveel vermogen er na de breuk op de kabel is aangesloten. Na 1 kabelverbinder kan max 50 watt aan armaturen geplaatst worden, plaats anders meerdere kabelverbinders.

Ik vermoed dat de Easy-Lock van mijn buitenlamp defect is, wat moet ik doen?

Controleer eerst of de verlichting juist is aangesloten. Bekijk hiervoor de pagina Installatietips. Test de Easy-Lock door deze te vervangen door die van een andere (werkende) lamp. Voor armaturen met een gloeilamp of halogeenlamp kun je daarnaast de lichtbron controleren door deze te vervangen. Lukt het dan nog niet? Neem dan contact op met de hovenier of dealer waar het product is aangeschaft. Zij kunnen je ook een vervangende Easy-Lock leveren.

Ik vermoed dat de lichtsensor van mijn transformator defect is, is deze los verkrijgbaar?

Ja deze zijn los verkrijgbaar via onze dealers. Om zeker te weten of de lichtsensor defect is controleer je de volgende punten:

  1. is de lichtsensor op de juiste wijze gemonteerd? Zie de video transformator & lichtsensor installeren.
  2. staat de knop van de transformator op het programma DUSK TO DAWN (D/D) of de tijdschakelaar (aantal uren)?
  3. wordt de lichtsensor wellicht beïnvloed door kunstmatig licht? Dit is eenvoudig te controleren door de lichtsensor met een donkere doek te bedekken. De verlichting moet dan na een aantal seconden inschakelen. Gaat de verlichting aan, verplaats dan de lichtsensor zodanig dat deze buiten het bereik van de kunstverlichting is.
  4. is de kabel van de lichtsensor verlengd? Controleer dan of dit op een juiste manier is gebeurd. Zie de video lichtsensor verlengen.

Schakelt de verlichting na het controleren van bovenstaande punten nog niet in, dan is de lichtsensor naar alle waarschijnlijkheid defect. Losse lichtsensors zijn leverbaar via onze dealers. Wanneer zij deze niet op voorraad hebben, kunnen zij dit onderdeel bij ons bestellen.

Waar kan ik een nieuwe Easy-Lock aanschaffen?

Easy-Locks zijn leverbaar via onze dealers. Mochten zij het onderdeel onverhoopt niet op voorraad hebben, dan kunnen zij dit bij ons bestellen. 

Wat moet ik doen als een enkele buitenlamp niet brandt?

Controleer of de verlichting juist is aangesloten op de laagspanningskabel. Raadpleeg hiervoor de pagina Installatietips, het verwerkingsadvies bij onze producten en de handleiding van het product. Test de Easy-Lock door deze te vervangen door die van een andere (werkende) lamp. Voor armaturen met een gloeilamp of halogeenlamp kun je daarnaast de lichtbron zelf controleren door deze te vervangen. Lukt het dan nog niet? Neem dan contact op met de hovenier of dealer waar het product is aangeschaft. Zij kunnen je ook een vervangende Easy-Lock leveren.

Wat moet ik doen als mijn buitenlampen langer aanblijven dan ik heb ingesteld op de transformator?

Bevestig de lichtsensor van de transformator op een plaats waar deze niet beïnvloed kan worden door kunstmatig licht zoals straatverlichting en autolampen. Zie ook onze pagina Installatietips.

Wat moet ik doen als mijn tuinverlichting niet aangaat als het donker wordt?

Controleer de volgende punten:

  1. is de lichtsensor op de juiste wijze gemonteerd? Zie de video transformator & lichtsensor installeren.
  2. staat de knop van de transformator op het programma DUSK TO DAWN (D/D) of de tijdschakelaar (aantal uren)?
  3. wordt de lichtsensor wellicht beïnvloed door kunstmatig licht? Dit is eenvoudig te controleren door de lichtsensor met een donkere doek te bedekken. De verlichting moet dan na een aantal seconden inschakelen. Gaat de verlichting aan, verplaats dan de lichtsensor zodanig dat deze buiten het bereik van de kunstverlichting is.
  4. is de kabel van de lichtsensor verlengd? Controleer dan of dit op een juiste manier is gebeurd. Zie de video lichtsensor verlengen.

Schakelt de verlichting na het controleren van bovenstaande punten nog niet in, dan is de lichtsensor naar alle waarschijnlijkheid defect. Losse lichtsensors zijn leverbaar via onze dealers. Wanneer zij deze niet op voorraad hebben, kunnen zij dit onderdeel bij ons bestellen.

Wat moet ik doen als mijn tuinverlichting op geen van de programma's van de transformator inschakelt?

Controleer of de transformator correct is geïnstalleerd. Raadpleeg hiervoor de pagina Installatietips en de handleiding. Zo ja, bekijk of de stroom onderbroken is geweest door de rode resetknop aan de onderzijde van de transformator te controleren. Deze moet ingedrukt zijn. Is deze niet ingedrukt dan is de transformator waarschijnlijk overbelast geweest. Om deze opnieuw in bedrijf te stellen, druk je op de rode resetknop. Kom je er niet uit, neem dan contact op met een van onze verkooppunten.

Staat je vraag er niet bij?

Kun je het antwoord op je vraag niet vinden? Neem dan contact met ons op!

Contact